بیانیه لوكوموتیورانان خراسان رضوی؛

وعده ها بر زمین مانده و هیچگونه اقدامی انجام نشده است

وعده ها بر زمین مانده و هیچگونه اقدامی انجام نشده است

به گزارش سفرگو خراسان رضوی با گذشت بیشتر از ۶ ماه از تجمع لوکوموتیورانان مشهدی همچنان مشکلات این صنف ادامه دارد و لاینحل باقی مانده است.



۱۲ خرداد سالجاری برخی از لوکوموتیورانان مشهدی برای رسیدگی و به انجام رسیدن مشکلات خود مقابل دفتر نمایندگان مشهد در مجلس تجمع کرده بودند و خواهان رسیدگی به مشکلات خود بودند. مشکلاتی که حدود ۱۰ سال گریبانگیر آنان بوده است، اما دو سال است که به صورت جدی از جانب لوکوموتیورانان پیگیری می شود و با در بسته مسئولین راه آهن کشوری همراه شده است.

به گفته لوکوموتیورانان، هیات مدیره راه آهن کشوری در پاره ای از مشکلات حق را با شاغلین این صنف داده، اما باز هم وعده های آنان اجرایی نشده است. عدم تغییر طبقه بندی شغل لوکوموتیوران، ارتقاء جایگاه شغلی و همینطور تغییر وضع آئین نامه جدید کیلومتراژ در راه آهن برای کارکنان این ارگان به جای پرداخت فوق العاده روزانه، همچون مشکلات مطرح شده از جانب این کارکنان بود.

این لوکوموتیورانان راه آهن در نامه ای به محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده مجلس شورای اسلامی خواهان رسیدگی به مشکلات خود شده اند. متن این نامه که به امضاء برخی از لوکوموتیورانان هم رسیده، به شرح ذیل است.

«عدم ارتقاء شغل لوکوموتیورانی به کارشناسی علیرغم گذراندن آموزش های فراوان در بدو و حین خدمت و هم مسئولیت لوکوموتیورانی و راهبری لوکوموتیوران و قطارها که حکایت از بی عدالتی عمیق شغلی و نادرست اجرا شدن طرح در طبقه بندی مشاغل در راه آهن دارد.

خارج کردن شغل لوکوموتیورانی از گروه حاکمیتی بودن توسط مسئولین سابق راه آهن و به کارگیری نیروی شرکتی در این شغل که به دنبال آن سبب عدم امنیت شغلی شده و دغدغه هایی را برای کارکنان این صنف بوجود آورده است. همینطور وجود چندین نوع استخدامی در این شغل سبب ایجاد سردرگمی و تبعیض در نحوه پرداخت حقوق و مزایا شده است.

در سازمان راه آهن در برابر حق مأموریت یا (فوق العاده روزانه) کیلومتراژ پرداخت می شود که این کیلومتراژ بسیار کمتر از حق مأموریت سایر کارکنان دولت می باشد، ضمن این که نرخ مبالغ آن سلیقه ای، بدون پایه و اساس و به دور از هر گونه ارتباط با احکام استخدامی کشور است.

سخت و زیان آوری شغل لوکوموتیورانی علیرغم تایید و نامه نگاری سازمان راه آهن کشور در سال ۱۳۹۰ به سازمان امور اداری، استخدامی و تأمین اجتماعی تابحال پیگیری و اجرایی نشده است. همینطور پرداخت معوقه نوبت کاری لوکوموتیورانان از هیات دولت توسط مسئولین راه آهن از سال ۸۸ تا ۹۵ پیگیری نشده است.

اجبار به کار اضافه برای لوکوموتیورانان بیشتر از سقف تعیین شده نسبت به آئین نامه خدمات کشوری و قانون کارگری کشور در مورد ساعت کار کارمندان و کارگران در نظر گرفته شده است.

همچنین درخواست می شود ماده ۱۰ قانون ایمنی راه ها اصلاح گردد. مطابق این این ماده در صورت بروز سانحه و برخورد وسایل نقلیه ریلی با افرادی که به حریم راه آهن تجاوز می کنند، راه آهن خویش را مسئول ندانسته و رانندگان وسیله نقلیه در مظن افترا قرار می گیرند که مشکلاتی را برای این صنف بوجود می آورد.

وضعیت بسیار مبهم و ناعادلانه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن و بهره اندک اعضاء صندوق از سرمایه های صندوق مورد رسیدگی قرار گیرد. همینطور درخواست رسیدگی به وضعیت مبهم و ناعادلانه تخصیص خانه های سازمانی و بی عدالتی در خدمت رسانی به استفاده کنندگان از آنرا داریم.

خواستار سرکشی مستمر و حضور میدانی کلیه مدیران در راه آهن جهت آشنایی با مشاغل عملیاتی همچون لوکوموتیورانی و درک دقیق از مشکلات و مسائل کاری آن هم هستیم.

علی رغم نامه نگاری و دستور بررسی از سوی جنابعالی به مسئولین راه آهن کشوری بابت رفع این مشکلات، متاسفانه وعده های مسئولین راه آهن برای حل این مشکلات زمین مانده و هیچگونه اقدامی از سوی مدیران ارشد این مجموعه جهت رفع این معضلات صورت نگرفته است. اسناد و مدارک تمام موارد فوق که توسط لوکوموتیورانان در راه آهن پیگیری شده موجود است. از جنابعالی تقاضا داریم بعد از بررسی صحت و سقم اسناد و مدارک چاره ای قاطع و عملی در اسرع وقت بیاندیشید».




1400/09/07
13:45:43
5.0 / 5
710
تگهای خبر: آموزش , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

راهنمای جامع سفر، اطلاعات کامل درباره تورهای داخلی و خارجی، بلیط های چارتر و هتل ها

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد